Στην πίστα που ονομάζεται «Πράσινη Κόλαση», το νέο μοντέλο της Porsche 911 GT3 RS επιταχύνει στις στροφές με ταχύτητες που αγγίζουν τα 296 χλμ/ώρα. Ο 77χρονος Βάλτερ Ρερλ, θρύλος του Παγκοσμίου Ράλλυ, βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, προκαλώντας θαυμασμό στους νεαρούς θεατές που τον παρακολουθούν να οδηγεί με την ταχύτητα ενός 25χρονου.
Ο Γερμανός οδηγός, ο οποίος συνεχίζει να εργάζεται ως δοκιμαστής supercars, είναι μια σπάνια περίπτωση. Σε αντίθεση με άλλους ηλικιωμένους οδηγούς που αρνούνται να παραδεχτούν τις ικανότητές τους, μερικές φορές με τραγικά αποτελέσματα σε τροχαία δυστυχήματα, ο Ρερλ αποδεικνύει ότι η εμπειρία και οι ικανότητες μπορούν να συνδυαστούν με την ηλικία.
Πλέον, οι συνεχώς αυξανόμενες περιπτώσεις ηλικιωμένων οδηγών που οδηγούν λανθασμένα, παραβιάζοντας σήματα και προκαλώντας ατυχήματα, έχουν προκαλέσει ανησυχία στους υπόλοιπους οδηγούς. Το υπουργείο Μεταφορών προγραμματίζει αλλαγές που θα τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2026, με στόχο να διασφαλιστεί ότι μόνο οι ικανοί θα συνεχίζουν να οδηγούν.
Οι αλλαγές περιλαμβάνουν την ηλεκτρονική υπογραφή των ιατρών στις ανανεώσεις διπλωμάτων, με ποινική ευθύνη σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράτυπη διαδικασία. Το νέο σύστημα θα συνδέεται με την ΗΔΙΚΑ, επιτρέποντας στους γιατρούς να έχουν πρόσβαση στα ιατρικά αρχεία των υποψηφίων οδηγών, εντοπίζοντας πιθανές παθήσεις.
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αναφέρει ότι το κύριο πρόβλημα είναι οι ανανεώσεις που βασίζονται σε πλαστά έγγραφα και κυκλώματα που εκμεταλλεύονται την κατάσταση. Η ψηφιακή ανανέωση υπόσχεται περισσότερα οφέλη, καθώς οι γιατροί θα μπορούν να ελέγχουν καλύτερα την κατάσταση των υποψηφίων.
Σήμερα, η ανανέωση διπλώματος απαιτείται κάθε 3 χρόνια για ηλικιωμένους από 65 έως 80 ετών και κάθε 2 χρόνια για όσους είναι άνω των 80. Η διαδικασία περιλαμβάνει αυστηρές ιατρικές εξετάσεις και το κόστος ανέρχεται περίπου στα 128 ευρώ.