THEINSIDER Live

Η Κίνα: Η Επικράτηση των Ηλεκτρικών Οχημάτων και η Κατάρρευση των Βενζινοκίνητων

Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με ηλεκτρικά οχήματα, ανατρέποντας τις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, και αναγκάζοντας τις κινεζικές βιομηχανίες να εξάγουν οχήματα ορυκτών καυσίμων που δεν μπορούν να πουλήσουν στην εγχώρια αγορά.
Η Κίνα: Η Επικράτηση των Ηλεκτρικών Οχημάτων και η Κατάρρευση των Βενζινοκίνητων
Η Κίνα κατακλύζει τον κόσμο με ηλεκτρικά οχήματα, ανατρέποντας τις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, και αναγκάζοντας τις κινεζικές βιομηχανίες να εξάγουν οχήματα ορυκτών καυσίμων που δεν μπορούν να πουλήσουν στην εγχώρια αγορά.

Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα έχει ανθήσει, μειώνοντας τις πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην εγχώρια αγορά. Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας έχει αποκτήσει το ήμισυ της εγχώριας αγοράς σε λίγα μόλις χρόνια, αντικαθιστώντας τις πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων από πρώην κυρίαρχες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως αναφέρει το Reuters.

Πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες παλαιού τύπου έχουν δει τις πωλήσεις τους να υποχωρούν και έχουν αντιδράσει κατακλύζοντας τον κόσμο με οχήματα ορυκτών καυσίμων που δεν μπορούν να πουλήσουν στην πατρίδα τους.

Τα οχήματα που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα αντιπροσωπεύουν το 76% των κινεζικών εξαγωγών αυτοκινήτων από το 2020, με τις ετήσιες αποστολές να αυξάνονται από 1 εκατομμύριο σε πιθανώς πάνω από 6,5 εκατομμύρια φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής συμβουλευτικής εταιρείας Automobility.

Η άνθηση των εξαγωγών βενζινοκίνητων οχημάτων οφείλεται στις επιδοτήσεις και πολιτικές ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν επηρεάσει τις κινεζικές επιχειρήσεις αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των Volkswagen, GM και Nissan. Αυτό έχει χρηματοδοτήσει δεκάδες κινεζικούς κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και έχει ξεσπάσει έναν καταστροφικό πόλεμο τιμών, σύμφωνα με έρευνα του Reuters.

Οι εξαγωγές βενζινοκίνητων οχημάτων της Κίνας από μόνες τους ήταν αρκετές πέρσι για να την καταστήσουν τη μεγαλύτερη χώρα εξαγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο σε όγκο, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας και της κυβέρνησης. Αυτή η πραγματικότητα βασίζεται σε ανασκόπηση του Reuters για τα δεδομένα πωλήσεων αυτοκινήτων και σε συνεντεύξεις με περισσότερα από 30 άτομα, συμπεριλαμβανομένων στελεχών από 11 κινεζικές και δύο δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, διευθυντές διανομής για κινεζικές μάρκες και ερευνητές της βιομηχανίας.

Η εισροή κινεζικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στις αναδυόμενες και δευτεροβάθμιες αγορές αντικατοπτρίζει τη σύγκρουση μεταξύ της τρέχουσας προώθησης των ηλεκτρικών οχημάτων από το Πεκίνο και των παλαιότερων πολιτικών που έχτισαν την εγχώρια βιομηχανία βενζινοκίνητων οχημάτων της Κίνας εκμεταλλευόμενες την τεχνολογία ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Μεταξύ των μεγαλύτερων εξαγωγέων είναι οι κρατικοί κολοσσοί, όπως η SAIC, η BAIC, η Dongfeng και η Changan, οι οποίοι έχουν συγκεντρώσει πωλήσεις σε εξαγωγικές αγορές που παλιότερα ανήκαν σε ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι εξαγωγές της SAIC, κυρίως των δικών της μαρκών, έχουν αυξηθεί σημαντικά από το 2020, δείχνοντας τη μετατόπιση της αγοράς αυτοκινήτων προς τα ηλεκτρικά οχήματα.