Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανοίγει την πόρτα για την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, έτος το οποίο είχε αρχικά καθοριστεί ως καταληκτικό σημείο για την συγκεκριμένη τεχνολογία στην Ευρώπη. Ο Έλληνας Επίτροπος αρμόδιος για τις Μεταφορές Απόστολος Τζιτζικώστας δήλωσε στην Handelsblatt: "Είμαστε ανοιχτοί σε όλες τις τεχνολογίες".
Σε επιστολή του προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς ζήτησε αναθεώρηση των ορίων εκπομπών από το 2035 και μετά, λαμβάνοντας υπ' όψιν και τους "εξαιρετικά αποδοτικούς" κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο κ. Τζιτζικώστας αναφέρθηκε στην επιστολή του καγκελαρίου Μερτς ως πολύ θετικά δεκτή και τόνισε ότι η Επιτροπή θα συμπεριλάβει "όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις" στον νέο κανονισμό, συμπεριλαμβανομένου του ρόλου των καυσίμων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών και των προηγμένων βιοκαυσίμων.
Αυτή η απόφαση είναι σημαντική για μια "οικονομικά βιώσιμη και κοινωνικά δίκαιη" μετάβαση σε κλιματικά ουδέτερα συστήματα, υπογράμμισε ο κ. Τζιτζικώστας, ενώ επιβεβαιώθηκε ότι σκοπεύουν να επιτρέψουν τους παραδοσιακούς κινητήρες καύσης, εάν τροφοδοτούνται με βιοκαύσιμα ή ηλεκτρονικά καύσιμα.