THEINSIDER Live

Η Γενιά Z και οι Νέες Τάσεις: Αναλύοντας τις Επιθυμίες και τις Προτεραιότητες

Ανάλυση των επιθυμιών και των προτεραιοτήτων της Γενιάς Z, καθώς και των νέων τάσεων στον κόσμο της εργασίας και της εκπαίδευσης.
Η Γενιά Z και οι Νέες Τάσεις: Αναλύοντας τις Επιθυμίες και τις Προτεραιότητες

Οι επιθυμίες και η γενικότερη στάση ζωής, έχουν βρεθεί στο επίκεντρο πλήθους ερευνών και μελετών για την Generation Z (όσους έχουν γεννηθεί περίπου μεταξύ 1997-2012) τα τελευταία χρόνια, επιχειρώντας να αποκρυπτογραφήσουν το DNA του επόμενου παραγωγικού δυναμικού και φυσικά καταναλωτικού κοινού.

Η επιθυμία για οικονομική ανεξαρτησία (87%), η συνέπεια με τα "θέλω" και τις αξίες τους (84%) και η δημιουργία σχέσεων (60%) ξεχωρίζουν ως βασικές προτεραιότητες και ορόσημα για τη Gen Z, όπως καταγράφει πρόσφατη έρευνα της ΕΥ, σε συνεργασία με τη Young China Group LLC.

Το φαινόμενο της "συχνής αλλαγής εργασίας" θεωρείται πλέον φυσιολογικό, με σχεδόν έξι στους δέκα να εκτιμούν ότι θα εργαστούν σε έως και πέντε εργοδότες κατά τη διάρκεια της καριέρας τους.

Αναδεικνύει το γεγονός ότι υπάρχει έντονη η τάση απόκτησης όσο το δυνατόν περισσότερων τίτλων σπουδών, καθώς "οι νέοι πιστεύουν ότι κατά αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν την είσοδο στον επαγγελματικό στίβο με καλύτερους όρους και προϋποθέσεις".

Κατά συνέπεια, θα σημειώσει, αυτός είναι και ένας από τους λόγους που παρατηρείται το φαινόμενο να αλλάζουν συχνά δουλειά, καθώς βρίσκονται σε διαρκή αναζήτηση εργασίας που να ανταποκρίνεται στα προσόντα τους και να εξασφαλίζει καλύτερες αμοιβές και συνθήκες εργασίας.

Και έτσι παρουσιάζεται ας πούμε το οξύμωρο, όπως θα τονίσει, να είμαστε σε μια εποχή που ναι μεν υπάρχει προσφορά θέσεων εργασίας αλλά, καθώς οι εργασιακές συνθήκεις έχουν επιδεινωθεί, όχι μόνο με την κρίση του 2008 και τα μνημόνια αλλά και με τις νομοθετικές παρεμβάσεις της τελευταίας εξαετίας, ταυτόχρονα υπάρχει έλλειψη στην προσφορά "ποιοτικών" θέσεων εργασίας. Και οι νέοι θέλουν να είναι σε ευθεία σύνδεση με το αντικείμενό τους αλλά και η όποια θέση να παρέχει προοπτικές εξέλιξης και να είναι αντάξια των προσδοκιών τους.

Αναλύοντας τις προτεραιότητες της Γενιάς Z, παρατηρείται ότι η ψυχική και σωματική υγεία αποτελούν τον βασικό δείκτη μελλοντικής επιτυχίας, με τις οικογενειακές σχέσεις να ξεπερνούν την οικονομική ευημερία στις περισσότερες χώρες.

Για τις επιχειρήσεις, επιβάλλεται ένας ουσιαστικός μετασχηματισμός στον τρόπο που διαχειρίζονται και προσεγγίζουν το ανθρώπινο δυναμικό, ενώ τα brands χρειάζεται να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά με ένα κοινό που επανεξετάζει συνεχώς τι σημαίνει κατανάλωση και επιτυχία στη σύγχρονη εποχή.

Όσον αφορά στην αναβάθμιση και επανεκπαίδευση δεξιοτήτων, η γενιά "Ζ" αντιλαμβάνεται ότι η επαγγελματική ανάπτυξη αποτελεί κοινή ευθύνη εργοδοτών και εργαζομένων, με το 42% να θεωρεί την εκπαίδευση στο πλαίσιο της εργασίας ως την πιο αποτελεσματική μέθοδο εξέλιξης.

Τέλος, η γενιά "Ζ" επικεντρώνεται στην πραγματική απόκτηση δεξιοτήτων και στην προσωπική ανάπτυξη, αντί να κυνηγά τίτλους, με την εκπαίδευση και ανάπτυξη να κατατάσσονται στους τρεις κορυφαίους παράγοντες που λαμβάνει υπόψη η γενιά "Ζ" κατά την επιλογή εργοδότη.

Η γενιά "Ζ" δεν περιορίζεται απλώς στο να μιλά για την επιθυμία τους για ουσιαστική εργασία, αλλά επιδιώκει εργασιακή ικανοποίηση και ευημερία, αφήνοντας θέσεις εργασίας που δεν τους ενδιέφεραν.

Μ. Σιδέρη