Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θανάσης Τσιάνος, σε άρθρο του για το κυκλοφοριακό της Αθήνας, επισημαίνει ότι η βελτίωση του συστήματος μεταφορών στην Αττική είναι ένα σύνθετο ζήτημα. Οι λύσεις, πολλές φορές δεν είναι ευχάριστες σε όλους, έχουν πολιτικό κόστος, αλλά είναι αναγκαίες. "Όσο δεν κάνουμε μικρές θυσίες σήμερα, θα υποχρεωθούμε να κάνουμε μεγαλύτερες αύριο", αναφέρει χαρακτηριστικά.
Υποστηρίζει ότι η πολιτική αντιπαράθεση γύρω από μια εμβληματική ανάπλαση δεν πρέπει να αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα του συγκοινωνιακού συστήματος. "Οποιαδήποτε συζήτηση γίνεται σήμερα, θα έπρεπε να επικεντρώνεται όχι στη μερική διάνοιξη της Βασ. Όλγας, αλλά σε ουσιαστικές λύσεις", όπως τη βελτίωση της κυκλοφορίας στο ευρύτερο δίκτυο και την ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών.
Σε ορισμένες δε περιπτώσεις, ο μερικός σχεδιασμός είναι χειρότερος και από την απουσία σχεδιασμού, διότι δημιουργεί ψευδαίσθηση λύσης χωρίς να αντιμετωπίζει τα πραγματικά προβλήματα. Η συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την επίτευξη βέλτιστων αποτελεσμάτων προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Ως ΣΕΣ, έχουμε επανειλημμένα αναδείξει ότι το πρόβλημα των μετακινήσεων στην Αττική είναι βαθύτερο και απαιτεί θεσμικές αλλαγές, καλύτερη οργάνωση των διοικητικών δομών και των αρμοδιοτήτων, ενιαία εποπτεία, γρήγορες και αποτελεσματικές αποφάσεις, και κυρίως έναν ισχυρό κρατικό μηχανισμό υλοποίησης και παρακολούθησης του εγκεκριμένου συνολικού σχεδιασμού που σήμερα λείπει.
Στο εξωτερικό, όπου λειτουργούν μητροπολιτικοί οργανισμοί μεταφορών, η πολιτική βούληση και επιρροή παραμένουν καθοριστικές. Ενώ στην Ελλάδα, συχνά παρακολουθούμε ένα παιχνίδι εντυπώσεων με άστοχες απόψεις που οδηγούν σε παραπληροφόρηση και υποβάθμιση του δημόσιου διαλόγου. Η συνεργασία και η συντονισμένη δράση όλων των φορέων είναι αναγκαίες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των μετακινήσεων στην Αττική.