THEINSIDER Live

Τουρίστες στην Ελλάδα: Αναλύοντας τις Αγορές τους σε Ταχυκίνητα Προϊόντα

Αναλυτική ματιά στις αγορές των τουριστών στην Ελλάδα, με έμφαση στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, βασισμένη σε έρευνα της NielsenIQ.
Τουρίστες στην Ελλάδα: Αναλύοντας τις Αγορές τους σε Ταχυκίνητα Προϊόντα

Ταχυκίνητες αγορές ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) πραγματοποιούν οι τουρίστες κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της NielsenIQ με τίτλο "From Aisles to Islands - Shopper Behavior of Tourists in Greece".

Η έρευνα διεξήχθη το καλοκαίρι του 2025 σε 14 τουριστικές περιοχές της χώρας με δείγμα 2.010 τουρίστες από 11 εθνικότητες, αναδεικνύοντας τις αγοραστικές τάσεις των επισκεπτών που αποτελούν το 60% του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα.

Το 94% των επισκεπτών αγόρασε είδη Grocery, με το εμφιαλωμένο νερό να έχει διείσδυση 82% και η μπίρα να ακολουθεί με 41%. Οι τουρίστες επιλέγουν προϊόντα με βάση την ελληνική προέλευση, την τιμή και τη διαθεσιμότητα, με την αυθόρμητη αγορά να κυριαρχεί, ειδικά σε κατηγορίες όπως τα αναψυκτικά και τα σνακ.

Οι τύποι καταστημάτων που προτιμούνται διαφέρουν ανάλογα με τις ανάγκες και το προφίλ του ταξιδιώτη. Οι υπεραγορές και τα σούπερ μάρκετ αποτελούν τον κύριο προορισμό για προγραμματισμένες αγορές, με το μεγαλύτερο μερίδιο δαπάνης (40%). Τα mini markets και τα περίπτερα εξυπηρετούν κυρίως αυθόρμητες αγορές, ενώ τα φαρμακεία και τα καταστήματα καλλυντικών προσελκύουν τουρίστες που αναζητούν premium προϊόντα και είδη προσωπικής φροντίδας. Οι φούρνοι και οι λαϊκές αγορές, από την άλλη, προσφέρουν φρέσκα και τοπικά προϊόντα, εμπλουτίζοντας την εμπειρία του επισκέπτη με αυθεντικές ελληνικές αισθήσεις.

Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης τις συνήθειες κατανάλωσης, με τους τουρίστες να προτιμούν το snacking κυρίως στα καταλύματα ή on-the-go. Η εμπειρία στο κατάστημα αποδείχθηκε θετική, με πάνω από 90% των ερωτηθέντων να εκφράζουν ικανοποίηση για την ποικιλία και την ευκολία εύρεσης προϊόντων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σχεδόν το μισό των τουριστών (48%) επισκέπτονται την Ελλάδα για πρώτη φορά, με τις αγοραστικές τους συνήθειες να εξαρτώνται από το είδος του ταξιδιού, τη διάρκεια παραμονής και τη σύνθεση της παρέας, με σημαντικές διαφοροποιήσεις ανά εθνικότητα και περιοχή.