Οι αστικές συγκοινωνίες στην Αττική μοιάζουν πολλές φορές σαν να έχουν μείνει πίσω στον χρόνο, με χαρακτηριστικό το χαμηλό ρυθμό κίνησης. Αυτή τη στιγμή, τα κοινωνικά δίκτυα έχουν γεμίσει με βίντεο που δείχνουν τον υπερβολικό συνωστισμό σε σταθμούς του μετρό. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, πολλοί συρμοί κυκλοφορούν χωρίς κλιματισμό, ενώ συχνές είναι και οι βλάβες.
Η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει ανησυχία στην κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να συγκληθεί σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου συμμετείχαν ο πρωθυπουργός, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, και άλλοι αρμόδιοι υπουργοί και διοικήσεις φορέων.
Η εφημερίδα «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτει τα σχέδια για μια συνολική αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική, με στόχο να υπάρξουν άμεσες εξελίξεις από το 2026. Η επένδυση αυτή, είναι η μεγαλύτερη από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 και περιλαμβάνει νέα, φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, νέους συρμούς και ψηφιακές υπηρεσίες, καθώς και βελτίωση της καθαριότητας στους σταθμούς.
Σημαντικό είναι ότι, σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό, οι δείκτες ερευνών του ΟΑΣΑ δείχνουν μια σταθερή ανάκαμψη των συγκοινωνιών, με τον αριθμό των εκτελεσμένων δρομολογίων να έχει ξεπεράσει τα 4,73 εκατομμύρια. Εντυπωσιακή είναι και η αύξηση στις επικυρώσεις εισιτηρίων, που αναμένονται να φτάσουν τα 91,6 εκατομμύρια το 2025.
Η νέα στρατηγική του υπουργείου Μεταφορών περιλαμβάνει την ενίσχυση των πρότυπων γραμμών λεωφορείων, με στόχο την μείωση της μέσης χρονοαπόστασης σε 8 λεπτά κατά τις ώρες αιχμής έως το 2027.
Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων είναι κεντρικής σημασίας, με 1.076 νέα λεωφορεία να αναμένονται έως το τέλος του 2025 και στόχο τα 1.600 έως το 2027. Όλα τα νέα λεωφορεία θα διαθέτουν κλιματισμό και τα παλαιά οχήματα χωρίς προσβασιμότητα για ΑμεΑ θα αποσυρθούν.
Στο μετρό, η λειτουργία του 24ωρου μετρό το Σάββατο αποτελεί μια πρώτη γεύση των αλλαγών που έρχονται, με τον υπουργό να προαναγγέλλει και επεκτάσεις σε άλλες πόλεις. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν την αντικατάσταση σιδηροτροχιών και την ένταξη νέων συρμών στις γραμμές, με στόχο τη μείωση των χρονοαποστάσεων.
Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, με νέες δυνατότητες ανέπαφων πληρωμών και ανακαίνιση στάσεων, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών.